Sportmarketing tips & tricks

“De punten moeten daar op de ‘i’ gezet worden, waar ze horen”, aldus Johan Cruijf. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, gelukkig kunnen wij je op weg helpen met onze nieuwe inzichten en verhalen. Regelmatig schrijven we over de nieuwste ontwikkelingen op sportmarketing gebied, cases of bijzondere ervaringen.

Filter op tak van diensten

De Formule 1-aanpak voor een extreme versnelling in jouw onderneming

3 min | ,

We gaan ruim 70 jaar terug in de tijd… Toen duurde een pitstop nog 67 seconden. En nu? Het team van Red Bull met onze Max Verstappen in de raceauto zette in 2019 de tijd stil na 1,82 seconden. En behaalde daarmee de snelste pitstop ooit gemaakt in Formule 1. Hoe kreeg zijn team dit […]

Elke seconde telt: win door snelheid

3 min | ,

De honderdmetersprint wordt gezien als één van de meest zenuwslopende hoogtepunten van de Olympische spelen. Wie passeert het snelste de finishlijn en wint, soms met honderdsten van secondes verschil, het zogenaamde Koningsnummer? Zo bezien lijkt snelheid eenvoudig te benoemen, namelijk de afstand die iemand aflegt in een bepaalde tijd. Maar snelheid is zoveel meer dan […]

De wereld van het online gokken opent zich

2 min |

Vanuit huis nog snel inzetten wie er wint, als eerste scoort of welke speler met een rode kaart van het veld wordt gestuurd. Online gokken was hedendaags nog nooit zo gemakkelijk. Tot voorkort was TOTO, onderdeel van Nederlandse Loterijen, de enige legale aanbieder op het gebied van kansspelen in de sport. Een nieuwe wet bracht […]

Beleving van sport: van langs de lijn naar voor de buis 📺

2 min | , ,

Van langs de lijn naar voor de buis Wat is er door de jaren heen veranderd aan de thuisbeleving? Wat gaat er veranderen? En hoe blijven we aan de buis gekluisterd nu we de beleving langs de lijn moeten missen? 10 jaar geleden konden we ons niet voorstellen dat er zo veel tijd en aandacht […]

De samenwerking tussen Cervélo en Jumbo Visma onder de loep 🔍

2 min |

Een logische stap, zou je denken. Maar is dat wel écht zo? Samen met Richard Keeskamp, Sports Marketing Director bij Cervélo, doken we in de samenwerking tussen het fietsenmerk en het Jumbo Visma wielerteam. Met zijn Cervélo pet op, stond Richard ons te woord via Google Meet. Een meeting zoals hij tegenwoordig gewoon ‘normaal’ is. […]

Zijn topsporters geschikte invloeden voor jouw merk?

2 min |

Topsporters inzetten als influencer voor je merk, een slimme zet? Daar zijn de meningen over verdeeld. Influencermarketing is hot. Maar gaat het binnen de sport nu om de trouwe band tussen een sporter en de supporter, of gaat de geloofwaardigheid van een sporter juist omlaag? We nemen je mee in de feiten. Het opbouwen van […]

Virtueel sporten, wat komt daar eigenlijk bij kijken?

2 min | ,

Ruimte voor een korte omschrijving van ongeveer twee, maar maximaal drie zinnen.

Vrouwensport wordt (eindelijk) commercieel interessant

3 min | ,

De ongelijkheid tussen sponsoring in mannen- en vrouwensport.