Jumbo Hockey met

“We mogen weer”

Jumbo Hockey kwam bij byBP met de vraag om een nieuwe campagne vorm te geven welke in het teken stond van weer mogen sporten en winkelen. Dit resulteerde in de volgende gave commercials.

Jumbo Hockey is

“Meer dan een clubtenue”

Jumbo Hockey kwam bij byBP met de vraag om een nieuwe campagne vorm te geven welke in het teken stond van weer mogen sporten en winkelen. Dit resulteerde in de volgende gave commercials.

Jumbo Hockey zei

“We gaan IN-door”

Jumbo Hockey kwam bij byBP met de vraag om een nieuwe campagne vorm te geven welke in het teken stond van weer mogen sporten en winkelen. Dit resulteerde in de volgende gave commercials.

Met het byBP Gameplan scoor je altijd!

Icon Briefing byBP
Briefing
Icon Creation byBP
Gameplan creation
Icon Training byBP
Training
Icon Kickoff byBP
Warming up & Kickoff
Icon The Game byBP
The game
Icon Celebrate byBP
Win & celebrate

Het resultaat? Een homerun!

 Views

Afgelopen jaar zijn deze video’s ruim 400.000 keer bekeken op social media.

 Clicks

Deze campagnes hebben gezamenlijk gezorgd voor 16.000 clicks naar de Jumbo Hockey webshop.

 Bereik

De video’s en banners hebben gezamenlijk een bereik opgeleverd van ruim 230.000 mensen.

 Vertoningen

Door gebruik te maken van Google Ad’s hebben de campagnes in totaal bijna 8 miljoen vertoningen opgeleverd.

Sla ook je spel naar een

hoger niveau!

Eerlijk is eerlijk veel informatie staat al op onze website en hier en daar geven
we een klein kijkje in de keuken. Vaak heb je toch nog een specifieke vraag die je zo
snel mogelijk beantwoord wilt hebben. Laat daarom je gegevens hieronder
achter, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!









    Liever direct contact?

    Je moet een keeper niet vragen om een goal te scoren, daarom is het vaak beter om een directe vraag neer te kunnen leggen bij de specialist.

    Mirco Pruyser

    Eigenaar ByBP

    Slimme veranderingen

    Om de aandacht te trekken

    Het grootste honkbal evenement van Europa keert na twee jaar terug, maar wel met enkele veranderingen. Deze veranderingen zijn doorgevoerd om het toernooi nog beter en aantrekkelijker te maken voor zowel de huidige- als nieuwe bezoekers. byBP kreeg de vraag om een vernieuwde merkstrategie op te zetten voor de Honkbalweek Haarlem.

    Een duidelijk doel

    voor ogen

    De Honkbalweek Haarlem kwam bij byBP met een aantal pijlers die terug moesten komen in de nieuwe strategieontwikkeling

    • Duurzame sponsorships creeëren
    • Binden nieuwe (jonge) fans
    • Herzien van de toernooiopzet

    Met het byBP Gameplan scoor je altijd!

    Icon Briefing byBP
    Briefing
    Icon Creation byBP
    Gameplan creation
    Icon Training byBP
    Training
    Icon Kickoff byBP
    Warming up & Kickoff
    Icon The Game byBP
    The game
    Icon Celebrate byBP
    Win & celebrate

    De nieuwe merkstrategie van de

    Honkbalweek Haarlem

    De allereerste editie van de Honkbalweek Haarlem was in 1961. De organisatie vond dat het tijd was voor een vernieuwde merkstrategie, waarvoor ze aanklopten bij byBP.

    Het is belangrijk dat de missie van de Honkbalweek Haarlem: “Tijdens de Honkbalweek Haarlem presenteert Team Kingdom of The Netherlands zich aan de (inter)nationale toeschouwers en partners die tijdens het evenement een unieke honkbalervaring zullen beleven” in alle opzichten terugkomt tijdens het toernooi.

    Er wordt in de vernieuwde editie ook veel aandacht besteedt aan entertainment. In én rondom de vernieuwde toernooiopzet wordt ruimte ingelast voor verschillende soorten (in-game)entertainment mogelijkheden, maar dit wordt alleen gedaan als dit past binnen de filosofie top honkbal met respect voor de regels van de sport.

    Het resultaat? Een homerun!

    Dagen

    In de vernieuwde opzet duurt het toernooi 8 dagen, hiermee vind de Honkbalweek Haarlem plaats tijdens één weekend wat de mogelijkheid biedt om de Honkbal competitie stil te kunnen leggen.

    Wedstrijden

    Per dag zullen er 3 wedstrijden plaatsvinden. Dit levert het toernooi meer ruimte voor momenten van beleving en vermaak op andere momenten.

    Innings

    Elke wedstrijd zal 7 innings lang zijn. Zo kan er worden aangesloten bij de internationale ontwikkelingen en de koers van de World Baseball and Softball Confederation (WBSC).

    Teams

    Het toernooi zal 6 teams kennen, momenteel hebben Nederland, Chinese Taipei, Japan en Italië hun deelname toegezegd voor de editie van 2022.

    Sla ook je spel naar een

    hoger niveau!

    Eerlijk is eerlijk veel informatie staat al op onze website en hier en daar geven
    we een klein kijkje in de keuken. Vaak heb je toch nog een specifieke vraag die je zo
    snel mogelijk beantwoord wilt hebben. Laat daarom je gegevens hieronder
    achter, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!









      Liever direct contact?

      Je moet een keeper niet vragen om een goal te scoren, daarom is het vaak beter om een directe vraag neer te kunnen leggen bij de specialist.

      Mirco Pruyser

      Eigenaar ByBP

      Een nieuw nationaal merk

      zowel online als offline lanceren

      De vraag die Jumbo Hockey bij ons heeft neergelegd is dan ook: “Hoe kunnen wij op een juiste manier onszelf nationaal lanceren en daarna blijvend positioneren?” Daarbij rekening houdend met zowel de online en offline kant van het bedrijf: de webshop en de 5 winkels.

      Een duidelijk doel

      voor ogen

      De eerste stap in het plan was het overnemen van de Hockey Republic-keten. Daaruit volgde de uitdaging voor het bedrijf om de transformatie online en offline door te voeren. Het doorvoeren hiervan alleen gaat niet automatisch zorgen voor een succesvolle positionering. Hier kwam byBP en haar expertise om de hoek kijken.

      “Een nieuw nationaal merk zowel onlline als oflline lanceren door middel van een social media aanpak.” Een prachtige volzin die wij samen hebben vertaald naar een drietal fasen. Waarin elke fase zijn eigen focus en doelstelling heeft.

      • Fase 1: De pre-launch

      Het Jumbo Hockey merk introduceren en promoten

      • Fase 2: Fysieke launch

      Het online en offline openen van de fysieke winkels

      • Fase 3: After-launch

      Doorlopende campagnes die verder bouwen op succes

      Met het byBP Gameplan mis je niet voor open goal.

      De bovenstaande tekst verklapt eigenlijk al een aantal stappen van ons Gameplan. Het Gameplan is onze manier van denken en handelen bij grote en kleine opdrachten.

      We zijn voor dit project direct aan de slag gegaan met het opstellen van een compleet online en offline plan. Dit plan hebben we in co-creatie met de betrokkenen van Jumbo Hockey en het byBP team opgesteld, waarbij we tussentijdse ‘trainingen’ hebben gepland om het plan te finetunen.

      Deze aanpak heeft ervoor gezorgd dat we een plan konden creëren dat een vernieuwende aanpak had en in de kern toch perfect aansloot bij de kernwaarden van Jumbo Hockey.

      Icon Briefing byBP
      Briefing
      Icon Creation byBP
      Gameplan creation
      Icon Training byBP
      Training
      Icon Kickoff byBP
      Warming up & Kickoff
      Icon The Game byBP
      The game
      Icon Celebrate byBP
      Win & celebrate

      De lancering van

      Jumbo Hockey

      De tactiek is duidelijk, de laatste trainingen zijn geweest en de warming-up verliep goed: tijd voor de wedstrijd! Gedurende een periode van 1,5 maand is er gefocust op het online introduceren van het merk. Dit is middels verschillende kanalen en met verschillende uitingen gebeurt.

       

      Daarna volgde de opening van de grootste Jumbo Hockey winkel in Utrecht, in de Galgenwaard. Middels een goed ingerichte campagne is de doelgroep bereikt en uitgenodigd voor deze feestelijke opening. Konden mensen er niet bijzijn? Geen probleem, zowel online als offline hebben we een programma gecreërd om iedereen deel te laten nemen.

       

      Na afloop van de fysieke winkel opening is het fundement voor Jumbo Hockey neergezet. Met verschillende, doorlopende campagnes blijven wij nu samen met Jumbo Hockey werken aan de positionering. De hockey-retail veroveren gebeurt niet over 1 nacht ijs, daar is een strategie voor nodig.

      • Succesvolle lancering van het merk Jumbo Hockey
      • De juiste doelgroep geraakt en in actie laten komen
      • Blijvend, relevant positioneren van het merk

      Het resultaat? Een strakke backhand in de kruising!

      Een nieuw retailmerk lanceren is een uitdaging op zich. Datzelfde merk dan ook nog blijvend positioneren en telkens op een relevante manier de doelgroep bereiken is pas echt een uitdaging. Met de behaalde resultaten van de ‘Launch Campaign’ hebben we samen met Jumbo Hockey een geweldig uitgangspunt gecreërd. Nu al een winnende tactiek, en de wedstrijd is pas net begonnen…

       views

      In 1,5 maand zijn de video’s meer dan 80.000 keer bekeken op de social media kanalen. Dit zorgde ook nog eens voor 1.200+ klicks naar de landingspagina’s.

      Ad’s

      Het aantal impressies van de advertisements op Goolge. Dit resulteerder in 1.300+ klikken vanuit ad’s.

      Formulieren

      Geïnteresseerden konden zich via de landingspagina opgeven om aanwezig te zijn bij de opening van de fysieke winkel of deze online te volgen.

      Lezers

      9 kwaliteits publicaties zijn er gedurende de campagne geplaatst in lokale en landelijke kranten. Het totale bereik wordt geschat op 156 miljoen.

      Een paar voorbeelden

      Jumbo Hockey - Aftermovie

      Jumbo Hockey - Commercial 1

      Jumbo Hockey - Commercial 2

      Til ook je spel naar een

      hoger niveau!

      Eerlijk is eerlijk veel informatie staat al op onze website en hier en daar geven
      we een klein kijkje in de keuken. Vaak heb je toch nog een specifieke vraag die je zo
      snel mogelijk beantwoord wilt hebben. Laat daarom je gegevens hieronder
      achter, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!









        Liever direct contact?

        Je moet een keeper niet vragen om een goal te scoren, daarom is het vaak beter om een directe vraag neer te kunnen leggen bij de specialist.

        Mirco Pruyser

        Eigenaar ByBP