Een nieuw nationaal merk
zowel online als offline lanceren
De vraag die Jumbo Hockey bij ons heeft neergelegd is dan ook: “Hoe kunnen wij op een juiste manier onszelf nationaal lanceren en daarna blijvend positioneren?” Daarbij rekening houdend met zowel de online en offline kant van het bedrijf: de webshop en de 5 winkels.
Een duidelijk doel
voor ogen
De eerste stap in het plan was het overnemen van de Hockey Republic-keten. Daaruit volgde de uitdaging voor het bedrijf om de transformatie online en offline door te voeren. Het doorvoeren hiervan alleen gaat niet automatisch zorgen voor een succesvolle positionering. Hier kwam byBP en haar expertise om de hoek kijken.
“Een nieuw nationaal merk zowel onlline als oflline lanceren door middel van een social media aanpak.” Een prachtige volzin die wij samen hebben vertaald naar een drietal fasen. Waarin elke fase zijn eigen focus en doelstelling heeft.
- Fase 1: De pre-launch
Het Jumbo Hockey merk introduceren en promoten
- Fase 2: Fysieke launch
Het online en offline openen van de fysieke winkels
- Fase 3: After-launch
Doorlopende campagnes die verder bouwen op succes
Met het byBP Gameplan mis je niet voor open goal.
De bovenstaande tekst verklapt eigenlijk al een aantal stappen van ons Gameplan. Het Gameplan is onze manier van denken en handelen bij grote en kleine opdrachten.
We zijn voor dit project direct aan de slag gegaan met het opstellen van een compleet online en offline plan. Dit plan hebben we in co-creatie met de betrokkenen van Jumbo Hockey en het byBP team opgesteld, waarbij we tussentijdse ‘trainingen’ hebben gepland om het plan te finetunen.
Deze aanpak heeft ervoor gezorgd dat we een plan konden creëren dat een vernieuwende aanpak had en in de kern toch perfect aansloot bij de kernwaarden van Jumbo Hockey.
De lancering van
Jumbo Hockey
De tactiek is duidelijk, de laatste trainingen zijn geweest en de warming-up verliep goed: tijd voor de wedstrijd! Gedurende een periode van 1,5 maand is er gefocust op het online introduceren van het merk. Dit is middels verschillende kanalen en met verschillende uitingen gebeurt.
Daarna volgde de opening van de grootste Jumbo Hockey winkel in Utrecht, in de Galgenwaard. Middels een goed ingerichte campagne is de doelgroep bereikt en uitgenodigd voor deze feestelijke opening. Konden mensen er niet bijzijn? Geen probleem, zowel online als offline hebben we een programma gecreërd om iedereen deel te laten nemen.
Na afloop van de fysieke winkel opening is het fundement voor Jumbo Hockey neergezet. Met verschillende, doorlopende campagnes blijven wij nu samen met Jumbo Hockey werken aan de positionering. De hockey-retail veroveren gebeurt niet over 1 nacht ijs, daar is een strategie voor nodig.
- Succesvolle lancering van het merk Jumbo Hockey
- De juiste doelgroep geraakt en in actie laten komen
- Blijvend, relevant positioneren van het merk
Een paar voorbeelden
Gooi een balletje op en we
tikken ‘em snel in!
We hebben je nu een idee gegeven van hoe wij een strategie vormgeven en uitvoeren binnen de sport-retail. Het creëren van een online en offline positionering kan een lastige opgave zijn. Heb jij hier een specifieke vraag over of ben je benieuwd waar wij op dit vlak jou in kunnen ondersteunen? Kom met ons in contact via onderstaand formulier.