Een nieuw nationaal merk

zowel online als offline lanceren

De vraag die Jumbo Hockey bij ons heeft neergelegd is dan ook: “Hoe kunnen wij op een juiste manier onszelf nationaal lanceren en daarna blijvend positioneren?” Daarbij rekening houdend met zowel de online en offline kant van het bedrijf: de webshop en de 5 winkels.

Een duidelijk doel

voor ogen

De eerste stap in het plan was het overnemen van de Hockey Republic-keten. Daaruit volgde de uitdaging voor het bedrijf om de transformatie online en offline door te voeren. Het doorvoeren hiervan alleen gaat niet automatisch zorgen voor een succesvolle positionering. Hier kwam byBP en haar expertise om de hoek kijken.

“Een nieuw nationaal merk zowel onlline als oflline lanceren door middel van een social media aanpak.” Een prachtige volzin die wij samen hebben vertaald naar een drietal fasen. Waarin elke fase zijn eigen focus en doelstelling heeft.

  • Fase 1: De pre-launch

Het Jumbo Hockey merk introduceren en promoten

  • Fase 2: Fysieke launch

Het online en offline openen van de fysieke winkels

  • Fase 3: After-launch

Doorlopende campagnes die verder bouwen op succes

Met het byBP Gameplan mis je niet voor open goal.

De bovenstaande tekst verklapt eigenlijk al een aantal stappen van ons Gameplan. Het Gameplan is onze manier van denken en handelen bij grote en kleine opdrachten.

We zijn voor dit project direct aan de slag gegaan met het opstellen van een compleet online en offline plan. Dit plan hebben we in co-creatie met de betrokkenen van Jumbo Hockey en het byBP team opgesteld, waarbij we tussentijdse ‘trainingen’ hebben gepland om het plan te finetunen.

Deze aanpak heeft ervoor gezorgd dat we een plan konden creëren dat een vernieuwende aanpak had en in de kern toch perfect aansloot bij de kernwaarden van Jumbo Hockey.

Icon Briefing byBP
Briefing
Icon Creation byBP
Gameplan creation
Icon Training byBP
Training
Icon Kickoff byBP
Warming up & Kickoff
Icon The Game byBP
The game
Icon Celebrate byBP
Win & celebrate

De lancering van

Jumbo Hockey

De tactiek is duidelijk, de laatste trainingen zijn geweest en de warming-up verliep goed: tijd voor de wedstrijd! Gedurende een periode van 1,5 maand is er gefocust op het online introduceren van het merk. Dit is middels verschillende kanalen en met verschillende uitingen gebeurt.

 

Daarna volgde de opening van de grootste Jumbo Hockey winkel in Utrecht, in de Galgenwaard. Middels een goed ingerichte campagne is de doelgroep bereikt en uitgenodigd voor deze feestelijke opening. Konden mensen er niet bijzijn? Geen probleem, zowel online als offline hebben we een programma gecreërd om iedereen deel te laten nemen.

 

Na afloop van de fysieke winkel opening is het fundement voor Jumbo Hockey neergezet. Met verschillende, doorlopende campagnes blijven wij nu samen met Jumbo Hockey werken aan de positionering. De hockey-retail veroveren gebeurt niet over 1 nacht ijs, daar is een strategie voor nodig.

  • Succesvolle lancering van het merk Jumbo Hockey
  • De juiste doelgroep geraakt en in actie laten komen
  • Blijvend, relevant positioneren van het merk

Het resultaat? Een strakke backhand in de kruising!

Een nieuw retailmerk lanceren is een uitdaging op zich. Datzelfde merk dan ook nog blijvend positioneren en telkens op een relevante manier de doelgroep bereiken is pas echt een uitdaging. Met de behaalde resultaten van de ‘Launch Campaign’ hebben we samen met Jumbo Hockey een geweldig uitgangspunt gecreërd. Nu al een winnende tactiek, en de wedstrijd is pas net begonnen…

 views

In 1,5 maand zijn de video’s meer dan 80.000 keer bekeken op de social media kanalen. Dit zorgde ook nog eens voor 1.200+ klicks naar de landingspagina’s.

Ad’s

Het aantal impressies van de advertisements op Goolge. Dit resulteerder in 1.300+ klikken vanuit ad’s.

Formulieren

Geïnteresseerden konden zich via de landingspagina opgeven om aanwezig te zijn bij de opening van de fysieke winkel of deze online te volgen.

Lezers

9 kwaliteits publicaties zijn er gedurende de campagne geplaatst in lokale en landelijke kranten. Het totale bereik wordt geschat op 156 miljoen.

Een paar voorbeelden

Jumbo Hockey - Aftermovie

Jumbo Hockey - Commercial 1

Jumbo Hockey - Commercial 2

Til ook je spel naar een

hoger niveau!

Eerlijk is eerlijk veel informatie staat al op onze website en hier en daar geven
we een klein kijkje in de keuken. Vaak heb je toch nog een specifieke vraag die je zo
snel mogelijk beantwoord wilt hebben. Laat daarom je gegevens hieronder
achter, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!









    Liever direct contact?

    Je moet een keeper niet vragen om een goal te scoren, daarom is het vaak beter om een directe vraag neer te kunnen leggen bij de specialist.

    Mirco Pruyser

    Eigenaar ByBP