Offline activeren als goed voornemen voor 2023!
2 min | BlogsTijdens de coronapandemie hebben de budgetten voor online marketing een grote vlucht genomen. De schreeuw om online aandacht is enorm. Veel bedrijven zagen zich gedwongen om hun marketingactiviteiten te verplaatsen naar het online domein. Dit heeft geresulteerd in een toename van digitale marketingbudgetten. Hoewel online marketing een belangrijke rol heeft gespeeld in het behoud van de continuïteit van bedrijven tijdens de pandemie, is het niet de enige manier om succesvol te zijn. De waarde van het offline activeren van je merk is nog belangrijker geworden en blijft een belangrijk onderdeel van de omnichannel strategie.
Tijdens de pandemie is het gebruik van de offlinekanalen (logischerwijs) achtergebleven, omdat veel mensen thuisbleven en minder blootgesteld waren aan deze vormen van marketing. Nu de pandemie (zo goed als) over is en mensen weer buiten te vinden zijn, is het belangrijk om ook weer te investeren in offline activatie. Wat ons betreft hét goede voornemen voor 2023.
Offline activeren zorgt voor:
- Directe interactie tussen jouw merk en consument.
- Een persoonlijke ervaring
- Een positieve merkassociatie
- Gericht kunnen nastreven van de doelen
- Gebrek aan afleiding
Hoe offline activeren
Het offline activeren kan op verschillende manier plaatsvinden, met ook ieder een eigen doel. Een bedrijf kan activeren tijdens een beurs, (sport)evenement of festival, vaak vanuit een sponsorship. Tijdens de activatie zoekt een bedrijf altijd naar de juiste interactie tussen merk en consument. Doelen die hieraan gehangen kunnen worden zijn; het registreren voor een nieuwsbrief, deelname aan een actie of simpelweg positieve merkassociatie. Met een opvallend en creatieve activatie kunnen deze doelen sneller bereikt worden.
Gebalanceerde mix
Door een gebalanceerde mix van online- en offlinekanalen te gebruiken, kunnen bedrijven hun merknaam en boodschap op een efficiëntere en effectievere manier onder de aandacht brengen bij hun doelgroep. Daarom is het belangrijk om nu, naast de online marketingactiviteiten, ook weer tijd en middelen te investeren in het offline activeren. Dit zal de omnichannel strategie versterken en het bedrijf in 2023 laten stralen!
Wil je weten hoe wij jouw bedrijf komend jaar offline kunnen activeren?
Neem gerust contact met ons op via info@bybp.nl.