De samenwerking tussen Cervélo en Jumbo Visma onder de loep 🔍
2 min | BlogsEen logische stap, zou je denken. Maar is dat wel écht zo? Samen met Richard Keeskamp, Sports Marketing Director bij Cervélo, doken we in de samenwerking tussen het fietsenmerk en het Jumbo Visma wielerteam.
Met zijn Cervélo pet op, stond Richard ons te woord via Google Meet. Een meeting zoals hij tegenwoordig gewoon ‘normaal’ is. Ieder zijn eigen kopje koffie, ieder in zijn eigen omgetoverde kantoor. “Hoe is dit balletje gaan rollen, vanwaar exact deze samenwerking?” Richard vertelde dat ze bij Cervélo met een systeem werken dat via verschillende data laat zien welk team perfect in het plaatje past van zowel Cervélo als moederbedrijf Pon. Een aantal jaar geleden kwam het wielerteam van Sunweb als winnaar uit de hoge hoed, dit jaar is dat Jumbo Visma. Waarom? “Beste team, beste fietsen.”
Het Jumbo Visma wielerteam doet het de laatste jaren erg goed en behoort tot de wereldtop. Cervélo levert uitstekende fietsen dus sinds de aankondiging van het vertrek van de vorige fietsenleverancier, wist Cervélo wat hen te doen stond.
Tevens kan er vanuit Pon een compleet plaatje worden aangeboden aan het wielerteam: van het leveren van de fietsen van Cervélo tot de auto’s van Skoda, de materialen van BBB Cycling en het partnership met Swapfiets. Al deze bedrijven begeven zich onder hetzelfde dak. Er mag dus gesproken worden van een samenwerking die voldoet aan zowel de ambities van Cervélo, als van moederbedrijf Pon, als het wielerteam. 3 vliegen in 1 klap!
Co-creatie
Samen met de renners zijn ze bij Cervélo dag en nacht bezig om de fiets te verbeteren. Dat is ook precies wat deze samenwerking uniek maakt. Renners en leverancier slaan als het ware de handen ineen om tot een maximaal resultaat te komen. Onder het motto ‘Laat je iets wijsmaken, daar leer je van’ weet Cervélo deze samenwerking tot een hoger level te tillen.
Bij byBP weten we als topsporters en marketeers als geen ander dat co-creatie een van de mooiste manieren is om tot het beste resultaat te komen. De handen ineenslaan om met een unieke samenwerking wedstrijden te winnen, de top te behalen en zege te vieren.
Richard, hartelijk dank! In een volgend artikel spreken we met Visma, om deze samenwerking van een andere kant te belichten.