Brandstof voor je doel!

1 min |

Als hockeyer, hockey-ouder of gewoon als fan van de sport heb je dit niet kunnen missen. Op iedere
club en vaak ook nog aan ieder veld, hangt een groot sponsorbord van Volvo of Crisp. Wat hebben dit
automerk en de online supermarkt met elkaar gemeen?

Doelgroeptargeting. Een mooi begrip dat we vaak online inzetten om onze doelgroep zo gericht
mogelijk te kunnen vinden en onze marketing-uitingen aan hen bloot te stellen. Dat moet ook offline
kunnen, dacht in ieder geval iemand bij Volvo maar zéker ook een marketeer bij Crisp.
Want zeg nu eerlijk, waar staat een hockeyclub anders om bekend dan de vele Volvo’s op het
parkeerterrein? De perfecte auto om een hockeyteam veilig naar hun uitwedstrijd te brengen, of om
de labrador mee te nemen naar de thuiswedstrijd.

Tevens Crisp, opkomende online supermarkt, is sinds kort dominant aanwezig langs de
hockeyvelden. Niet gek, want met de belofte ‘de online supermarkt voor het beste verse eten’ weet
je langs deze velden de juiste mensen wel aan te spreken. We weten allemaal dat ‘knetter vers’ eten
niet het goedkoopste eten is en dat het gemiddelde hockeypubliek waarde hecht aan kwaliteit.
Hoewel dus Volvo en Crisp op productaanbod geen enkel raakvlak hebben, hebben zij
marketingtechnisch scherp ingezet om hun doelgroep te raken langs een van de slimste wegen.
Keihard aanwezig zijn op de plekken die er voor hun doelgroep toe doen.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen in het bereiken van jouw doelgroep?
Neem gerust contact met ons op via info@bybp.nl

Geschreven door:
Communicatie - by BP